5 książek dla początkującego fotografa

Dziś polecam kilka pozycji książkowych, które będą idealnym uzupełnieniem wakacyjnego lenistwa i jednocześnie pozwolą Ci poszerzyć wiedzę o fotografii. Może po ich lekturze zdjęcia, które przywieziesz z wakacji będą inne niż zwykle? Jestem o tym przekonany! 🙂 Zapraszam do lektury wpisu.

 

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej

“Sekrety mistrza fotografii cyfrowej” – Scott Kelby

Książka, którą powinien przeczytać każdy początkujący fotograf. Scott Kelby w pełen humoru sposób porusza wiele różnych zagadnień technicznych związanych z obsługą aparatu, opisuje zasady kadrowania, radzi jak wykonywać zdjęcia w ramach różnych dziedzin fotografii – krajobrazy, portrety, etc. Autor skupia się na podstawach, ale myślę że również średnio-zaawansowani znajdą coś dla siebie. Jest to idealna pozycja na początek pozwalająca pogłębić wiedzę o fotografii, a jednocześnie lekki sposób narracji ułatwia przyswajanie wiedzy.

Link do książki

 

 

Język Fotografii

“Język fotografii” – David duChemin

Świetna pozycja, która powoli staje się białym krukiem polskim rynku. Nie będzie łatwo (tanio) wejść w posiadanie tej książki, ale myślę, że warto. Autor skupia się przede wszystkim na właściwej kompozycji, pokazuje jak fotografować, aby zdjęcia mówiły dokładnie to co chcemy przekazać tworząc coś na kształt własnego języka wizualnego. Nie znajdziecie tu porad dotyczących podstaw, ale myślę że każdy niezależnie od poziomu powinien przeczytać tę książkę. Możecie ją znaleźć na Allegro – drogo, czasem w lepszej cenie pojawia się na OLX – trzeba polować. Warto!

 

 

Kompozycja bez tajemnic

“Kompozycja bez tajemnic” – Bryan Peterson

Kolejna książka o kompozycji. Autor w przystępny sposób, prezentuje jak ważne jest odpowiednie kadrowanie. Poszczególne zagadnienia zilustrowane są wspaniałymi zdjęciami, które pomagają zrozumieć poszczególne zagadnienia, jednocześnie prezentują jak silna może być wymowa właściwie skomponowanego obrazu. Na pewno lektura tej książki pomoże w nauce „zauważania” tych właściwych kadrów.

Link do książki

 

 

 

Świat Błysku

“Świat Błysku” – Joe McNally

Joe McNally przenosi nas w świat błysku. Popełniłem na blogu kilka wpisów na ten temat (tutaj, tutaj i tutaj – zapraszam do lektury. Ta książka to prawdziwa skarbnica wiedzy dla tych z Was, którzy złapali bakcyla błyskania. Systematycznie wprowadza w zagadnienia związane z korzystaniem z lamp błyskowych, stopniowo przekazując kontrolę nad światłem w Twoje ręce. Polecam!

Link do książki

 

 

 

Humans of New York“Humans of New York” – Brandon Stanton

Myślę, że wielu z Was zetknęło się już z tą pozycją, jednak jeśli nie słyszałeś o “Humans of New York” czeka Cię wspaniała przygoda. Nie jest to poradnik fotograficzny, ale album zdjęć Brandona Stantona, który porzucił zawód trader’a obligacji w Chicago (a właściwie został zwolniony) i zaczął robić zdjęcia – najpierw architektury, miast USA.

Po jakimś czasie zauważył, że na jego zdjęciach coraz częściej pojawiają się ludzie, a nie budynki. W 2010r. postanowił założyć bloga, który dokumentował mieszkańców Nowego Jorku. Blog szybko zyskał popularność, a dziś Facebookowy profil “Humans of New York” śledzi ponad 18M ludzi.

W 2013r. wydał album “Humans of New York”, który szybko stał się bestsellerem. Jest to wspaniała pozycja – każde zdjęcie okraszone jest krótkim zdaniem, historią osoby przedstawionej na zdjęciu. W praktyce wygląda to tak, że zaczynasz oglądać ten album zdjęcie, po zdjęciu, czytasz zdanie, krótką historię i po chwili okazuje się, że minęła godzina a ty nie jesteś w stanie oderwać się od tej lektury. Niesamowite!

Link do książki

 

A może Ty również masz jakieś ulubione książki o fotografii? Napisz w komentarzu, dzięki temu wszyscy skorzystamy.

Tradycyjnie zachęcam do podzielenia się tym wpisem na Facebooku – pozwala mi to dotrzeć do kolejnych czytelników i nie ukrywam daje dalszą motywację do rozwijania bloga. Z góry bardzo dziękuję!

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz